Volume 14 (2021)
Volume 13 (2020)
Volume 12 (2019)
Volume 11 (2017)
Volume 10 (2013)
Volume 9 (2012)
Volume 8 (2011)
Volume 7 (2010)
Volume 6 (2009)
Volume 5 (2008)
Volume 4 (2007)
Volume 3 (2006)
Volume 2 (2005)
Volume 1 (2004)
Aerospace Science and Technology
1. A numerical investigation on the roll damping coefficient of a typical airship based on the computational fluid dynamics

Sahar Noori; Alireza Akbari; Payman Spahvand

Volume 14, Issue 2 , Summer and Autumn 2021

http://dx.doi.org/10.22034/jast.2021.134730

Abstract
  The main application of dynamic coefficients is in the flight path simulation and autopilot design of flying objects. This paper reveals a general process for calculating the roll damping coefficient of a typical airship. The process presented in this article has a step-by-step path that can be used ...  Read More

Aerospace Science and Technology
2. تعیین عدد کاویتاسیون بحرانی در یک پمپ سانتریفوژ سرعت‏ بالا با شبیه ‏سازی عددی جریان دوفازی

علی چراغی; رضا ابراهیمی

Volume 14, Issue 1 , Winter and Spring 2021

http://dx.doi.org/10.22034/jast.2021.299823.1090

Abstract
  در این تحقیق عدد کاویتاسیون بحرانی یک پمپ سانتریفوژ سرعت‏ بالا با استفاده از دینامیک سیالات محاسباتی تعیین شده است. برای این منظور منحنی‏ های مشخصه پمپ مورد مطالعه ...  Read More

Aerospace Science and Technology
3. Determination of stable operating range of high speed centrifugal pump by computational fluid dynamics

Ali Cheraghi; Reza Ebrahimi

Volume 13, Issue 2 , Summer and Autumn 2020, , Pages 33-42

http://dx.doi.org/10.22034/jast.2021.127995

Abstract
  پمپ‌های تغذیه نقش اساسی در دینامیک سامانه‌های هیدرولیکی دارند. پدیده سرج یکی از ناپایداری‌های رایج در توربوپمپ‌ها و کمپرسورها می‌باشد. این پدیده یک ناپایداری سامانه‌ای ...  Read More

4. Helicopter Rotor Airloads Prediction Using CFD and Flight Test Measurement in Hover Flight

Davoud Hassanzadeh

Volume 9, Issue 1 , Winter and Spring 2012

Abstract
  An implicit unsteady upwind solver including a mesh motion approach was applied to simulate a helicopter including body, main rotor and tail rotor in hover flight. The discretization was based on a second order finite volume approach with fluxes given by the Roeand#39;s scheme. Discretization of Geometric ...  Read More