Volume 14 (2021)
Volume 13 (2020)
Volume 12 (2019)
Volume 11 (2017)
Volume 10 (2013)
Volume 9 (2012)
Volume 8 (2011)
Volume 7 (2010)
Volume 6 (2009)
Volume 5 (2008)
Volume 4 (2007)
Volume 3 (2006)
Volume 2 (2005)
Volume 1 (2004)
Aerospace Science and Technology
1. بررسی تجربی تأثیر زوایای نصب مختلف وینگلت‌ بر کارایی آیرودینامیکی بال با ایرفویل فوق بحرانی

پریسا قانونی; مصطفی کاظمی; محمود مانی

Volume 14, Issue 1 , Winter and Spring 2021

http://dx.doi.org/10.22034/jast.2021.297211.1084

Abstract
  در این پژوهش بر نحوه عملکرد قراردادن یک وینگلت بر روی بال هواپیما در زوایای نصب مختلف تمرکز شده است. هدف از این تحقیق بررسی میزان تغییرات عملکرد آیرودینامیکی یک بال حدود ...  Read More

Aerospace Science and Technology
2. بررسی تجربی به‌کارگیری محر‌ک‌های پلاسمایی به عنوان گارنی‌فلپ مجازی

بهاره مجرد; سعید اویسی; مصطفی کاظمی; محمود مانی

Volume 14, Issue 1 , Winter and Spring 2021

http://dx.doi.org/10.22034/jast.2021.297217.1085

Abstract
  هدف اصلی این پژوهش، به کارگیری محرک‌های پلاسمایی تخلیه سد دی‌الکتریک عمود بر جریان به عنوان یک گارنی فلپ مجازی بوده است. این مهم با استفاده از آزمایش‌های تجربی تونل ...  Read More

3. بررسی تجربی مشخصات هندسی پره‌های مختلف به منظور کنترل گردابه نوک بال

Mostafa Kazemi; parisa Ghanoni; Mahdi Sharifi; Mahmood Mani

Volume 13, Issue 1 , Winter and Spring 2020, , Pages 19-27

http://dx.doi.org/10.22034/jast.2020.119915

Abstract
  در این پژوهش بر استفاده از وینگلت‌های پره‌ای به منظور کنترل گردابه نوک بال هواپیما تمرکز شده است. هدف اصلی این تحقیق بررسی مشخصات هندسی مؤثر بر شکل پره‌های به کار رفته ...  Read More

4. Plunging Airfoil Load Characteristics Equipped with Gurney Flap

M. Mani

Volume 10, Issue 2 , Summer and Autumn 2013, , Pages 25-36

Abstract
  Numerous experiments have been conducted on plunging Eppler 361 airfoil in a subsonic wind tunnel. The experimental tests involved measuring the surface pressure distribution over the airfoil at Re=1.5×105. The airfoil was equipped with Gurney flap(heights of 2.6, 3.3 and 5% chord) and plunged at 6cm ...  Read More

5. EXPERIMENTAL INVESTIGATION OF EFFECTS OF WALL POROSITY AND SUCTION ON THE FLOW QUALITY IN A TRANSONIC WIND TUNNEL

Kaveh Amiri; Mohammad Reza Dr. Soltani; H. Haghiri; Mahmood Mani

Volume 6, Issue 2 , Winter and Spring 2009, , Pages 63-70

Abstract
  A trisonic wind tunnel has been modified to improve its flow quality when operating at transonic speeds through perforated walls and side suctions. The usefulness of such a perforated wall, already known, is reduction of the blockage effect as well as the shock elimination. Two types of perforated walls ...  Read More