Document Type : Original Article
Authors
1 Sharif University of Technology
2 Professor, Aerospace Engineering , Sharif University of Technology
3 Faculty of Energy Engineering; University of Kerman
Abstract
Keywords
Article Title [فارسی]
Authors [فارسی]
در دهههای اخیر با پیشرفت تکنولوژی موتورهای سرعت پایین بدون جاروبک، ردهای از موتورها با مصرف پایین و رانش بالا به بازار عرضه شد. این موتورها دور پایین و گشتاور بالا هستند و از ملخهای بزرگی بهره میبرند. انتخاب این ملخها بر روی مصرف توان موتور بسیار تاثیر میگذارد. در این موارد استفاده از این موتورها برای پرندههای عمود پرواز کم مصرف توصیه شده است. در این مقاله هدف تست موتورهای فوق درون تونل باد و بدست آوردن نمودارهای رانش-توان و سرعت-توان و در نتیجه بازده این موتورها برای هواپیمای بدون سرنشین است. سپس برای یک پهپاد نمونه، موتورهای تست شده از نظر مصرف توان مقایسه میشوند. نتیجه بدست آمده نشان دهندهی آن است که موتورهای گشتاور بالا و دور پایین به عنوان پیشران هواپیما ممکن است بهترین نتایج را نسبت به موتورهای معمولی حاصل نکنند. در آخر برای دو موتور گفته شده توسط درونیابی، رابطهای بین توان، سرعت و رانش بدست آورده میشود.
Keywords [فارسی]